PLASTİK CERRAHİ

YARALAR VE İZLER

Bası (yatak) yaraları, Diyabetik yaralar, Varis yaraları, Dolaşım bozukluğuna bağlı yaralar, Radyasyon yaraları, Soğuk ve donma yaralarının tedavisi.

Şeker Hastalarında Oluşan Yaralar
Uzun yıllar boyu devam eden şeker hastalığının komplikasyonlarından biri olan damar bozuklukları ve buna bağlı bölgesel doku kanlanması eksiklikleri sonucunda ilgili bölgelerde kolaylıkla yaraaçılmasına yol açar. Tedavi kan şekerinin düzenlenmesi, ayağın istirahatı ve yüksekte tutulması, uygun yara bakım ve pansuman yöntemlerinin uygulanması daha sonrada plastik cerrahi yöntemlerde yaraların kapatılmasından oluşmaktadır. Tedavi uzun sürer ve sabır gerektirir. Tüm çabalara karşın zaman hastanın durumunda gerilemeler görülebilir.

Yatalak Hasta Yaraları:
Uzun süre yatan, hareket yeteneği sınırlı ya da şuuru kapalı kişilerde sürekli basınç gelen bölgede dolaşımının yavaşlamasına bağlı olarak oluşan yaralardır. Tedavide önce etkenin ortadan kaldırılması gerekir. Bu nedenle bilinci yerinde olan hastalar sık hareket ettirilmelidir. Bilinci yerinde olmayan hastaların ise sıklıkla pozisyonunun değiştirilmesi gerekmektedir. Tüm bu önlemlerden sonra gerekli pansuman ve tedavilerle yara iyileştirilir.

Varis Ülserleri:
Varis hastalığının çok ileri dönemlerinde dolaşım bozulmasına ve doku kanlanmasına bağlı olarak bacaklarda yaralar oluşabilir. Tedavi dolaşım bozukluğunun düzeltilmesi, bacağın yükseltilerek dinlendirilmesi, uygun pansumanlar ve tüm bunlardan sonra gerekirse cerrahi girişimlerdir. Cerrahi müdahale genellikle serbest deri naklinden ibarettir. Ancak önlemler ameliyat sonrası devam etmelidir.

Üstelik tutulduğu süre içerisinde kişi ağız nefesi almak zorunda kalacak, boğaz ve dudak kuruması gibi sıkınıtılar yanında yemek yeme dahi zor olacaktır. Bütün bunlar düşünüldüğünde tamponsuz burun estetiği cazip görünüyor. Burnu içerden dikerek ya da doku yapıştırıcılar ile yapıştırarak yapılan bazı teknikler tamponu çoğu kişide gereksiz kılar. Yapılan işlem aslında çok basittir. Ne cerrahın yeteneğini gösterir ne de özel bir bilgi ve eğitim gerektirir. Yine de % 5 kadar olguda tampon kullanmak gerekli olabilir. Burun içinde dikişle kapatılması zor derinlikler vardır. Bu durumda yapışmayan balonlu tamponlar ya da eriyen tamponlar iyi seçeneklerdir. Bir başka deyişle tamponsuz burun ameliyatı çoğu kişi için mümkündür. Yine de bazı zor ve karmaşık durumlarda tampon kullanmak kaçınılmazdır. Acısız ve ağrısız burun ameliyatı kavramına gelince… Hasta uyuduktan sonra burna giden sinirlere bir anestezik karışım yapılır. Bu karışım ağrılı bir uyaran vermeden uyuşturma ve hasta uyandıktan sonra ağrı hissetmemesini sağlama ya da ağrı kesicelere ihtiyacı azaltma ilkelerine dayanır. Preemptif anestezi olarak adlandırılan bu işlem oldukça etkilidir. Karışım aynı zamanda damarları büzücü maddeler içerir ve kansız bir şekilde işlemin yapılmasınıı sağlar. Bu karışımın etkisi uzun sürelidir. Bu nedenle burun ameliyatı sonrası çoğunlukla acı ya ağrı hissedilmez. Günümüzde çoğu estetik cerrah için tekniğin bir parçası olmuştur. Özel bir yetenek ya da eğitim gerektirmez.

OPR. DR. CENGİZ BOZKURT İLE ESTETİK VE SAĞLIK ÜZERİNE RÖPORTAJ

BİZİ ZİYARET EDİN!

Adres:
Bağlarbaşı Mah. 1.Sedir Sokak Evke
Mediloft 1 15/14, 16160 Osmangazi/Bursa

Telefon:

Bizimle görüşmeden, fiyat şartlarımız hakkında bilgi edinmeden lütfen karar vermeyin.